نگهداری و مراقبت از پتو

معمولا پتوها بر اثر شستتوی نادرست و نگهداری در محل نامناسب دچار آسیب می شوند. پس بهتر است به نکات مربوط به نگهداری از این کالای خواب دقت کنید، تا عمر آن افزایش نیابد.

شستشوی پتو کار ساده ای نیست. پس تا حد امکان کمتر آن را بشویید. ضمن اینکه شستشو عمر مفیدش را هم کم می کند.

کمدی را که قرار است میزبان لحاف و تشک ها باشد، خوب بررسی کنید. دشمن این وسایل، نمناک بودن جای نگهداری است. علاوه بر این، هر چند وقت یکبار، پتوها را بیرون بیاورید و نوع تازدنشان را عوض کنید، تا جا نیندازند.

استفاده از ملحفه برای پتوها را به خاطر هزینه جانبی فراموش نکنید. ملحفه از کرک برداشتن و گرد و خاک گرفتن لحاف، جلوگیری می کند و باعث می شود، گرما در پتو حفظ شود.

برای خشک کردن از نور مستقیم آفتاب یا حرارت زیاد استفاده نکنید. چرا که از رنگ و رو می افتد. این نکته درمورد پتو یا لحاف هایی که درصد پشم بیشتری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است چون در اثر خشک کردن سریع با حرارت، کوچک و نمدی می شوند.بهترین گزینه برای شستشوی پتو، خشکشویی می باشد، اما اگر مایل بودید خودتان پتوهارو بشورید بهتر است با آب سرد و حداکثر ولرم (30 درجه) و پودرشوینده یا ترجیحا مایع شستشو استفاده کنید.ب مهمترین قسمت ماجرا هم آبکشی چندین باره است تا هیچ کفی باقی نماند. اگر با ماشین لباسشویی قصد شستن پتو را دارید بهتر است ماشین لباسشویی را روی حالت آبکشی اضافه تر قرار دهید.در نهایت هم می‌توانید حدود 2 ساعت پتو را داخل سبدی بگذارید تا آبش کاملا کشیده شود و سپس آن را برای خشک‌شدن کامل در فضای آزاد پهن کنید. فقط حواستان باشد معمولا تمام پتوها با شستشو کمی زبر و دارای اصطکاک می‌شوند بنابراین حتما هنگام آخرین مرحله آبکشی، کمی مایع نرم‌ کننده به تشت شستشوی‌تان اضافه کنید.
در ضمن، از آنجا که الیاف پتو بسیار به هم فشرده هستند و کار شستن آن هم چندان ساده نیست، به شما توصیه می‌کنیم هرگز از پودرهای مختلف برای شستن پتو استفاده نکنید و مواد شوینده مایع را برای این منظور انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است شوینده‌های پودری در لابلای الیاف پتو گیر کنند و به سادگی با آبکشی خانگی و سنتی حل نشوند و از بین نروند بهتر است هنگام خرید پتو دقت کنید که عبارت « قابل شستشو در ماشین لباسشویی » یا « Machine Washable » روی برچسب آن درج شده باشد

اول بهار یا وقت خانه تکانی، تا جایی که امکان دارد، اجازه دهید پتو و لحاف ها آویزان بمانند و هوا بخورند. این کار، آنها را سرحال می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.